A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Семенівська міська рада
Чернігівської області, Семенівського району

Податкові новини

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ 

вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, тел. (0462)652-300, факс (0462)651-308, E-mail: ch.official@sfs.gov.ua


15.07.2019 р.

Як отримати ідентифікаційний номер дитині до 14 років

 

      Облікові картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).
       Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

      Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

      Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС України (категорія питання 119.09).


12.07.2019 р.

Щоб не довелося платити штраф – перевіряйте своїх контрагентів

Про це попереджають фахівці управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області. Так нещодавно одному з чернігівських підприємств за результатами перевірки було донараховано до сплати в бюджет 1 млн гривень. 

Аудитори встановили, що господарські операції даного підприємства з вказаними ним контрагентами є неможливими. А, відтак, недостовірними є й показники податкового обліку, що були сформовані на підставі цих нібито операцій.

Суму у 1 млн гривень підприємству донарахували, у зв’язку з «операціями» з придбання товарно - матеріальних цінностей та робіт/послуг, походження яких не встановлено та реальність яких нічим не підтверджено.  

Такі висновки зроблені податківцями на підставі аналізу первинних документів, наявність яких не може бути єдиною підставою для формування  податкового кредиту.

А взаємовідносини з «сумнівними» контрагентами, які не мають трудових ресурсів, матеріального-технічного забезпечення та не спроможні самостійно виконати взяті на себе зобов’язання, існують лише для легалізації товарно-матеріальних цінностей невідомого походження та робіт/послуг, виконавців яких неможливо встановити. Отже не дають права на віднесення їх до операцій, які формують податковий кредит  і, як наслідок, зменшують базу оподаткування підприємства.

Даному платнику доведеться сплатити державі значні кошти та у подальшому проявляти розумну обачливість при виборі контрагентів. Адже відповідальність за наслідками вибору недобросовісного контрагента покладається саме на нього.

 


09.07.2019 р.

На Чернігівщині у червні витримана позитивна динаміка у наповненні бюджетів усіх рівнів

 

У червні 2019 року по Чернігівській області до бюджетів усіх рівнів зібрано понад 810 млн грн податків, зборів та обов’язкових платежів. Досягнуто приросту до відповідного періоду минулого року – на 12 відс. або на 87,6 млн гривень.

Державний бюджет наповнено на 360 млн грн, що більше ніж торік на 8,5 відс. (+28 млн грн.). Досягнуто приросту по наступних бюджетоформуючих платежах: з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору – на 14 відс. (+18,2 млн грн), з податку на додану вартість – на 28 відс. (+29 млн грн).

Місцеві бюджети у червні 2019 року наповнено на майже 450 млн грн податків та зборів. Приріст до минулого року – на 15,2 відс. (+59,5 млн грн.).

 У структурі наповнення місцевого бюджету найбільша частка припадає на податок на доходи фізичних осіб – 74,4 відс., якого надійшло 334,8 млн грн, більше минулорічного показника на 15,6 відс. (+ 45,3 млн грн.). Питома вага податку на майно – більше 16 відс., сплачено 72,7 млн грн. (+ 12 млн грн.). Частка єдиного податку майже 5 відс., сплачено 21,4 млн грн. (+ 3,5 млн грн.).

Для перерахування до Пенсійного та інших соціальних фондів страхувальниками сплачено 452 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 10 відс. (+42 млн грн).

 


09.07.2019 р.

Отримали повідомлення про сплату податку на нерухомість і не згодні – що робити

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області нагадують, що громадяни – власники нерухомості повинні сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не лише за житлові приміщення, але й за об’єкти нежитлового фонду.

За місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості, органи ДФС обчислюють суми податку з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб та надсилають/вручають платникам податкові повідомлення – рішення про сплату податку.

Якщо платник  не отримав податкове повідомлення – рішення, чи отримав повідомлення що містить некоректну інформацію щодо об’єкта оподаткування, то йому варто звернутися до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації та провести звірку. 

У разі необхідності буде зроблений перерахунок податку відповідно до оригіналів документів, які надасть платник податків. Якщо повідомлення - рішення про сплату податку на нерухомість не отримано, необхідно звернутися до територіального фіскального органу за місцем своєї реєстрації.

Податок на нерухомість сплачується протягом 60 днів  з дня отримання податкового повідомлення - рішення.

Слід зазначити, що відповідно до Податкового кодексу України за порушення термінів сплати податку контролюючі органи застосовують до порушника фінансові санкції у вигляді штрафу у сумі від 10 до 20 відс. своєчасно несплаченої суми податку.


09.07.2019 р.

Останній день сплати єдиного внеску ФОП - платниками ЄП

за ІІ квартал - 19 липня 2019 року

 

 Граничний термін сплати єдиного внеску за себе фізичними особами - підприємцями, які застосовують спрощену систему оподаткування – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.  У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Фізичні особи – підприємці можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, враховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал, до 20 числа місяця, наступного за звітним  кварталом.

Нагадуємо, що останнім днем сплати  ЄВ приватними підприємцями - платниками  єдиного внеску за ІІ квартал 2019 року є 19 липня поточного року.


09.07.2019 р.

 

Будьте пильними – підприємцям телефонують шахраї

Шановні платники податків Чернігівщини, на сьогоднішній день мають місце непоодинокі випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.

Шахраї телефонують начебто від імені керівництва органів ДФС регіону та вимагають гроші для залагодження певних питань. Такі дзвінки є провокацією з боку осіб, які у шахрайський спосіб намагаються отримати гроші, дискредитуючи податківців.

Головне управління ДФС у Чернігівській області застерігає платників податків бути пильними та не піддаватись на провокації. 

Попереджаємо, що у разі надходження таких дзвінків з будь-якими незаконними пропозиціями або вимогами одразу повідомляйте працівників підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції за номерами телефонів: (0462) 652-392, 668-522.


09.07.2019 р.

Порядок включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий

           Включення/виключення транспортних засобів, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортних засобів, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним п.п. «а» п. 2 ч. 2 ст. 91 Митного кодексу України.

Такі заявки подаються суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

         Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті ДФС.

Окрім того затверджено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами:

Наказом Мінфіну від 08.05.2019 р. № 188 затвержено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (далі - заявка) та Порядок її заповнення (далі - Порядок).

В заявці передбачено зазначати:

  • транспортний засіб;
  • розташування пункту навантаження/розвантаження;
  • код товару/опис пального або спирту етилового згідно з УКТ ЗЕД;
  • дату початку/закінчення періоду транспортування.

Порядок складається з двох розділів:

  • у розділі І "Загальні положення" зазначені вимоги до юридичних та фізичних осіб, які мають складати заявку, вказано реквізити, які вони мають заповнити, особливості підписання та передачі заявки до контролюючого органу.
  • у розділі ІІ "Складання Заявки та порядок її заповнення" зазначені особливості заповнення окремих граф заявки.

Нагадаємо: період переміщення пального/спирту етилового не може перевищувати 30 календарних днів.


09.07.2019 р.

Зверніть увагу: хто є платниками податку на нерухоме майно

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області пояснили, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості (п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями).  

 

У разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.  

 


09.07.2019 р.

Земельна ділянка перебуває у власності фізичної особи (засновника фермерського господарства) та надана для ведення фермерського господарства - хто є платником земельного податку

  

Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно із ст.ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.

Оскільки платником земельної ділянки є власник земельної ділянки, то фізична особа (засновник фермерського господарства), що отримала правовстановлюючий документ на земельну ділянку, в якому визначено цільове призначення земельної ділянки – для ведення фермерського господарства, сплачує земельний податок за вказану земельну ділянку. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС України (категорія питання 112.01).


25.06.2019 р.

Який порядок переміщення лікарських засобів громадянами через митний кордон України

Триває період літніх відпусток, подорожей та закордонних мандрів. Зазвичай громадяни беруть у подорож ліки. Отже, щоб не створити собі незручностей, саме час дізнатися про порядок переміщення їх через кордон.  

Пунктом 19 частини 1 статті 370 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI встановлено: лікарські засоби, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України, вважаються особистими речами.

     Обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 458, згідно з пунктом 1 якої громадяни можуть ввозити на митну територію України лікарські засоби, які переміщуються в ручній поклажі та/або в супроводжуваному або несупроводжуваному багажі громадянина, в таких обсягах:

-  у кількості, що не перевищує п’яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);

- у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь